جستجو

شرح وظایف

  • تهیه و تنظیم برنامه‌های بازرسی مستمر، دوره‌ای یا موردی از واحدهای ملی و استانی
  • بازرسی و سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از نحوه عملکرد و برخورد کارکنان با آنها
  • برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظایف مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاه‌ها و رسانه‌های ارتباط جمعی و مطبوعاتی
  • کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی‌های آشکار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط و وزیر
  • تلاش در جهت آموزش و توانمندسازی مستمر بازرسان با همکاری واحد آموزش
  • ارائه گزارش تحلیلی ادواری از معضلات به همراه راهکارهای عملی حل آنها
  • دریافت شکایات مکتوب و حضوری از مراجعین
  • بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و پیگیری موارد تا حصول نتیجه‌نهایی به منظور اعلام پاسخ به شاکی
  • بررسی و پاسخگویی به نهادهای نظارتی و بازرسی، نظیر نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور در مورد شکایات مراجعین به این ارگان‌ها
  • پیگیری و اخذ نظرات و پیشنهادهای واحدهای ذیربط در ارتباط با شکایات واصله جهت رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکیان
  • جمع‌بندی شکایات به صورت دوره‌ای و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به وزیر به منظور رفع مشکلات و کاهش شکایات
  • نظارت بر رعایت حقوق ارباب رجوع در برخورد کارکنان با آنها
  • برنامه‌ریزی به منظور ایجاد و استقرار نظام مدیریت عملكرد در وزارتخانه
  • تعیین شاخص‌های اختصاصی ارزیابی عملكرد واحدهای مختلف وزارتخانه
  • برنامه‌ریزی برای ارزیابی‌های مستمر، دوره‌ای یا موردی از واحدهای ملی و استانی و سنجش میزان انطباق عملکرد واحدها با اهداف برنامه‌ها، وظایف و نیز ضوابط و شاخص‌های مربوط
  • تهیه گزارش دوره‌ای و سالانه برای اطلاع وزیر از عملکرد واحدهای مختلف
  • ارزیابی عملکرد برنامه‌ها، طرح‌ها و فعالیت‌های وزارتخانه در حوزه‌های مختلف
  • تهیه و تنظیم برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ارزیابی عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان‌های وابسته و ارائه پیشنهادهای لازم به شورای تحول اداری وزارتخانه
  • انجام مطالعات و تحقیقات لازم در زمینه برنامه‌های ارزیابی عملکرد و شاخص‌های مورد عمل و ارائه پیشنهادهای لازم
  • پیگیری و اجرای ارزیابی عملکرد وزارتخانه و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به مراجع ذیربط در مقاطع زمانی تعیین شد.
  • بررسی اطلاعات و مستندات عملکرد و فعالیت واحدهای تابعه و دریافت برگه‌های تکمیل شده توسط واحدها و تلفیق آنها و ارسال جهت تصویب در مراجع ذیربط
  • تهیه و تدوین شاخص‌های سنجش میزان سلامت اداری دستگاه

چارت سازمانی

مجید باقرکاظمی

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات
شماره تماس : 88801019
شماره نمابر: 88800650

تماس با ما

آدرس: تهران، خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش کوچه افتخارنیا، ساختمان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طبقه اول، گروه‌های مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات
 آدرس ایمیل:‌ Bazresi@mcth.ir
 شماره نمابر: 88800650

تماس با دفتر مدیرکل

شماره تماس: 88800057
شماره نمابر: 88800650

تماس با معاون دفتر

شماره تماس: 88800641
شماره نمابر: 88800650

تماس با گروه بازرسی

شماره تماس:88801023
شماره نمابر: 88800650

گروه پاسخگویی به شکایت

شماره تماس: 88800939
شماره نمابر: 88800939

تماس با گروه مدیریت عملکرد

شماره تماس: 88801019
شماره نمابر: 88800650
طرح پس زمینه
اندازه اسکین
اندازه فونت