بهگزارش میراثآریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، پویا محمودیان امروز سهشنبه ۱۶ دی ۹۹ در این باره گفت: «برندسازی در جهان امروز یکی از اصول حیاتی و محوری توسعه تجارت و بازاریابی تولیدات محسوب میشود، به نحوی که اصطلاح برند به خودی خود حاوی مفاهیم کیفیت، اعتبار، خدمات، حیثیت و مانند آنهاست.»
او افزود: «"برند مقبول" با "کسب و کار موفق" ترادف معنایی یافته است. صنایعدستی نیز از این قاعده مستثنا نیست و تعدد و تنوع برندها در آن، نشانه رونق شبکه تولید، توزیع و فروش و حتی صادرات این هنرصنعت گرانقدر تاریخی و فرهنگی ایران است.»
محمودیان اضافه کرد: «معاونت صنایعدستی و هنرهای سنتی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اقدام به انتشار فراخوان جذب برندهای فعال در صنایعدستی ایرانی کرده است تا ضمن شناسایی و طراحی بانک اطلاعاتی برندهای این حوزه، زمینه و زیرساخت لازم را بهمنظور تعاملات بیشتر و استفاده از توان آنها برای معرفی توانمندی صنایعدستی ایران، دعوت در نمایشگاههای داخلی و همچنین معرفی برای حضور در رویدادهای خارجی را مهیا کند.»
معاون صنایعدستی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ادامه داد: «بنابراین از تمام افرادی که دارای برند هستند و در یک یا همه موارد تولید، توزیع و فروش صنایعدستی به فعالیت میپردازند، دعوت به عمل میآید اطلاعات برند خود را در فرمت جدول به نشانی الکترونیکی ichtotarvij@gmail.com ارسال کنند. لازم به ذکر است قید معرفی برند در بخش موضوع ایمیل ضروری است.»
محمودیان خاطرنشان کرد: «اطلاعات و مشخصات برندهای فعال در حوزه صنایعدستی ایرانی در قالب یک جدول ارسال شود که در این جدول باید نام و نام خانوادگی، رشتههای فعالیتی، حوزه فعالیت (تولید، توزیع، فروش و صادرات)، گسترده فعالیت (استانی، منطقهای، ملی و بینالمللی) تعداد شعبه نمایندگی (داخل، خارج)، محل فعالیت، آدرس وبسایت، پست الکترونکی و شمارههای تماس بهطور دقیق ثبت شود.»