شعار سال جهش تولید
شعار سال جهش تولید
جستجو

یحیی نقی‌زاده محجوب

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری

مشخصات فردی

اطلاعات تماس

  • تلفن مستقيم: 66582231
  • نمابر: 66582230
  • ايميل: y.naghizadeh@mcth.ir

سوابق تحصیلی

  • فوق لیسانس حقوق

    دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی 

سوابق اجرایی

  • مدیرکل حقوقی و مطالعات تطبیقی وزارت دادگستری 1396-1400

    مدیرکل حقوقی و املاک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 1393-1396

     

شرح وظایف

  •   اداره کل نظارت وارزیابی خدمات گردشگری

    1- تهیه و تدوین ضوابط و مقررات و بهنگام سازی استانداردها و شاخص های مرتبط برای نظارت و اداره تاسیسات و موسسات گردشگری

    2- نظارت و ارزیابی بر بکارگیری ساز و کارهای جدید بهینه سازی خدمات به گردشگران در تاسیسات و موسسات گردشگری

    3- تهیه، تدوین و تنظیم موازین و مقررات صدور مجوز تاسیس، اداره و انحلال موسسات و اماکن اقامتی

    4- نظارت و بررسی مستمر بر فعالیت تشکل­ های صنفی بر پایه سیاست­های کلی نظام اداری

    5- رسیدگی به شکایات واصله از تاسیسات (مصادیق ماده 1 آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی، نرخ گذاری و نظارت بر فعالیت آن ها/ اصلاحیه 1384) و موسسات و تشکیل کمیسیون عالی تجدید نظر

    6- اعمال نظارت عالیه بر امور صدور و تمدید مجوزها، گواهینامه ها و پروانه­ های بهره ­برداری تأسیسات و موسسات گردشگری

    7- نظارت بر اجرای استاندارد سازی و درجه­ بندی تأسیسات و مؤسسات گردشگری

    8- بررسی و نظارت بر فعالیت­ های تأسیسات گردشگری در حوزه فضای مجازی

    9- بررسی تعرفه پیشنهادی خدمات تأسیسات گردشگری و صدور تأییدیه­های لازم در این خصوص

    10- هماهنگی و هدایت به منظور تهیه و ارایه ضوابط و مقررات صدور مجوز، ایجاد دفاتر و مراکز خدماتی و مدیران و راهنمایان مسافرتی فعالیت مدیران و راهنمایان تورهای گردشگری

    11- بررسی و نظارت بر صدور کارت جهت متقاضیان راهنمای تور، مجوز بند ب و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

    12- بکارگیری تجارب و دستاوردهای علمی گردشگری مراکز دانشگاهی و سایر کشورها، بخصوص کشورهای اسلامی در چگونگی درجه­ بندی و نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگری

    13- فراهم نمودن بستر مناسب در راستای مشارکت بخش خصوصی جهت نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با استاندارد لازم و تسهیل روند مربوطه

    14- تهیه و تدوین مقررات، ضوابط ارزیابی عملکرد، صدور تایید برای فعالیت اماکن و تاسیسات گردشگری و نظارت مستمر بر نحوه اجرا و رعایت موازین، تطبیق استانداردها و نظام های درجه ­بندی مورد عمل  

    15- ارایه پیشنهاد جهت تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مورد نیاز برای ایجاد، نظارت و اداره تاسیسات گردشگری

    16- تشکیل کمیسیون های درجه بندی با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان­ها و اعزام نماینده دفتر جهت شرکت در کمیسیون

    17- صدور کُد برای کارشناسان ارزیابی، سرگروه­ های ارزیابی و مدیران فنی برای اجرای طرح تطبیق

    18- شناسایی دفاتر غیر مجاز و اقدام برای توقف فعالیت آنان   

    19- شناسایی نقاط ضعف، کمبودها و نیازهای دفاتر خدمات مسافرتی و تاسیسات گردشگری

    20- بررسی و تأیید اسامی پیشنهادی تأسیسات و مؤسسات گردشگری   

    21- بررسی و اعلام نظر در ارتباط با به کار گیری شیوه ­های نوین خدمات اقامتی و پذیرایی

    22- تشکیل پایگاه داده های آماری تأسیسات و مؤسسات گردشگری    

    23- هماهنگی با دستگاه­ های اجرایی ذیربط جهت استفاده از تجهیزات شبکه ­های ماهواره­ای در تأسیسات گردشگری کشور

    24- گردآوری آمار و اطلاعات لازم در ارتباط با اماکن و تاسیسات گردشگری

    25- نظارت عالیه بر صدور کارت مدیریت تاسیسات گردشگری و گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری

    26- انجام اقدامات و هماهنگی های لازم جهت حل و رفع مسائل و مشکلات مطروحه از سوی تأسیسات، مؤسسات و راهنمایان گردشگری

    27- برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای اعمال نظارت عالیه بر عملکرد کمیسیون های فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی استان ها

    28- بررسی پرونده متقاضیان کارت راهنمایان تور، مدیران فنی دفاتر خدماتی مسافرتی و صدور کارت برای آنها

    29- تهیه و تدوین ضوابط درجه بندی و بررسی نرخ های خدمات راهنمایان، دفاتر و موسسات گردشگری

    30- بررسی درخواست صدور و تمدید مجوزهای موسسات و متقاضیان بند (ب) از طریق سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

    31- بهره برداری از تجربیات گردشگری سایر کشورها، بخصوص کشورهای اسلامی در چگونگی درجه بندی تاسیسات و موسسات گردشگری و ارایه و تدوین ضوابط و استانداردها برای فعالیت های جدید در حوزه گردشگری

    32- بررسی درخواست متقاضیان عاملین تطبیق و انتخاب حائزین شرایط در این زمینه

    33-  تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مربوط به رعایت حقوق مشتریان و گردشگران

    34- تهیه و تدوین ضوابط و مقررات مربوط به رعایت حقوق بهره برداران تاسیسات و موسسات گردشگری

    35- تهیه و تدوین موازین و مقررات صدور مجوز بهره برداری تاسیسات، موسسات و فعالیت دفاتر گردشگری

    36- تهیه و تدوین ضوابط و استانداردها و معیارهای کیفی مدیران فنی و راهنمایان تورهای گردشگری

    37- بررسی و بازنگری در خصوص ساماندهی وضعیت آیین نامه صدور مجوز بند (ب) و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و به روز کردن اطلاعات

    38- اظهارنظر در خصوص رعایت ضوابط و مقررات فنی و مهندسی تاسیسات و اماکن گردشگری

    39- بررسی و جذب شرکت های مجری سیستم استانداردسازی کیفیت خدمات، به عنوان مشاور برای تطبیق استانداردها

     

محل خدمت: معاونت گردشگری
طرح پس زمینه
اندازه اسکین
اندازه فونت